Lite om livet på landet hos oss

söndag 30 januari 2011

Bak hela dagen

Vilken vecka! Det har verkligen gott i 110, hoppas på lite mer andrum den som kommer. Tider att passa, platser att vara på och en helt klart fulltecknad almenacka. Träningstider (vilket jag är glad över att jag nu tar mig tid till), frissan, tandläkaren, styrelsemöte och fotboll. Men veckan är över och allt gick bra, tror jag kommit ihåg det mesta med faktiskt. Provade en ny träning i onsdags som jag absolut kommer fortsätta med, Emma vännen och jag fick slåss lite och det gjorde gott:)
Igår tillbringade vi hela dagen och kvällen i sporthallen med fotboll, vilken rysare det blev till slut, förlängning i finalen och en och annan nagel rök.
Idag har det inte varit nått undantag, började innan frukost med att baka. Tre omgångar med pajformar avlöste varandra i ugnen medans vi åt. Sen var det ett litet "homeparty" på agendan (ett av många nu i dessa tider) trevligt folk och lite kul grejjer att se. Vidare hem och en riktig "söndagsmiddag" ihop med goda vänner. Kök och allt vad det innebär diskuterades och det får mig att inse ännu mer (om det möjligt) hur mycket jag vill ha vårt nya kök.. NU!!! Förhoppningsvis börjar vi till vårkanten att gräva för tillbygget, återkommer till detta. Skönt ibland att bolla lite ideer med andra som står på samma ruta och stampar och letar bland allt som finns att välja bland.
Nu råder lite söndagslugn i huset, eller Prinsen sover och lite mindre mora träsk hörs, men det är ju lika bra att hålla flåset uppe så är mitt i semlebak. 16 färdiga och 16 kvar att grädda..


Söndagar är ju rätt sköna ändå, man hinner liksom lite ifatt sig efter veckans språng, särskilt efter en sådan här vecka. Men man inser också så hur mycket man kanske borde hunnit tidigare. Särskillt en dag som denna när solens strålar forsar in och belyser allt, riktigt letar sig fram till fingeravtryck och tassar.
Men lite hann vi med idag och resten tar vi sen, är ganska lugn nätterna är LÅNGA i december så varför inte i februari med?..

Får visst byta ut lite blommor i veckan, pärlhyazinterna är påväg av bordet nu, men ganska nätta och söta ändå.


3 kommentarer:

  1. I lööve semlor!! Ser fram emot middag efter leverans som sagt, it´s a date!! Torsdag. :-)

    SvaraRadera
  2. Slagits med emma??? Vad sysslar ni med för nåt???

    SvaraRadera