Lite om livet på landet hos oss

tisdag 4 januari 2011

Sovrum

Dags för lite julplundring i huset, nu vill jag ha vår. Men inser att jag inte hinner allt på en gång, sovrummen blev första etappen. Började med att klä om sänggavlen, det var verkligen hög tid.
Medans jag nitade tyget sprang Emil balansgång på skivan, det underlättade inte direkt men trevligt med sällskap.
Fick det på plats till slut, ett vitt tyg med lite brodyr, "lagom gulligt" och väldigt fint.


 Bort med plädar och kuddfodral som hör julen till och på med lite vitt, bäddade med nya lakan i lavendelblått med vita sömmar. På nått sätt känns det mycket renare och luftigare med bara det vita och blå, det kanske är därför man håller sig till det 11 månader om året.

Korgen hade jag som liten leksaker i, nu fylls den med kuddar och quiltar som inte ryms i sängen

Lite blå hortensia ger lite liv på hyllan

Sjal som vännen Anna gjort till mig, med ett litet lavendelhjärta på.

Lillkillens rum fick sig en liten "makeover" också, bort med smällkarameller och röda påsar, dukar och linnegardiner. Hittade inget i linneskåpet jag ville sätta upp men det löste ju sig på jobbet, som vanligt. Spånade lite med vännerna där och tur att det finns människor med roliga ideer (tack camilla), återkommer med bilder senare. Lite hampasnöre, köksrutor och en säkerhetsnål så löste vi det, kommer bli väldigt bra. Somrigt, enkelt och lite busigt, perfekt till rummet.

Små saker som ögat fångar upp. Kronan är ett av Camillas pysselverk

2 kommentarer:

  1. Jättefint som alltid! Blir nyfiken på att komma o kika.
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Hoppas det gick bra med det "vita" i tvätten?! Sänggavlen ser jättefint ut! Fika snart?! Kramar

    SvaraRadera