Lite om livet på landet hos oss

onsdag 19 januari 2011

Äntligen Mässa!

Snart är det dags, dags för vårens Formex-mässa. Jag stormtrivs i alla de härliga miljöer man går i och alla vackra ting man får njuta av. Vårens mässa är klart bättre än hösten, tycker jag. Mycket ljus, mycket pasteller och ja man blir ju så himla glad av sommaren helt enkelt.
Vissa montrar är ju bättre än andra så tycker nog alla. Några favoriter är Ib Laursen, Green Gate och miljögården.. Uppbyggt med plankegolv som målats vitt och blivit lite så där lagom slitet och knarrar när man går på det. Överallt gamla fönster som skiljeväggar med "kitt" som nästan trillar bort. Vissa montrar skulle jag lätt bo en liten stund i, helt enkelt. 

Så fredag morgon sätter jag mig på tåget med mycket förvänta, energi och ett stort leende på läpparna:)

Förrutom detta härliga så känns hela veckan lite av en "kick off" för mig, inför våren och kasnke lite för året.
Härliga (jobbiga) träningspass måndag o tisdag, så himla kul att komma igång med det igen.
 Idag har vi varit och blivit snygga i håret med, först lillprinsen och sen även mamma. Så fortsätter det såhär är jag riktigt nöjd.
Passade på att skämma bort mina grabbar hemma idag med lite semlor också, det är de värda. Blev också påmind om att det snart är det dags för det stora "semlebaket", vännen T får alltid en famn full när hon fyller i början av feb, så det är ju bäst att göra även så i år. (tror hon fått det sen vi var små, skillnden nu är att hon har en liten familj som hjälper henne äta dem, så antalet har ju fått öka lite)


I botten på fotot är ett av mina "nätfynd". Besöker med jämna mellanrum Elsas hem. Tänka sig att hon reade lite härliga grejjer från Green gate såhär efter jul, passade mig perfekt.

3 kommentarer:

  1. Jag önskar dig en trevlig. Njut!!

    SvaraRadera
  2. Men var är fotona på de nyfriserade snyggingarna då????

    SvaraRadera