Lite om livet på landet hos oss

söndag 16 januari 2011

Syslöjd på köksbordet

Lata söndagar i pyjamas fram till lunch, det gillar vi skarpt! M gick ut och tog tag i skottning och E valde att hjälpa mig vid symaskinen istället, vilken tur jag har :)
Han hann med både lera, lego innan jag var klar.. vad gör man? I flytten hemifrån för 10 år sedan fick jag med mig mammas nåldyna, den minns jag att jag brukade få låna och sortera nålar på så det funkade ju på nästa generation med. Kuddarna klara och nöjd med dem blev jag med. Det är riktigt kul att knåpa lite, när man väl plockat fram allt, maskin, fransar, tyger och vad man nu ska använda. Nu blir det lite lunchvila och sen bär det av in till goda vänner på söndagsmiddag.

Två kuddar med den nya fina rutan, sedan en stjärna i grönrutigt på. En kudde med det gröna tyget som fick sig lite bollfrans på kortsidorna och Prinsens bokstav på mitten. De funkar perfekt till lite lek eller myskuddar på rummet (som när vi ska läsa böcker sittandes på golvet, då har iallafall jag saknat just en sådan här).



7 kommentarer:

  1. Vad mysiga grejer du gör, kul att se! Kram

    SvaraRadera
  2. tack! tycker man nått är roligt så går det av bara farten ibland.. lite svårt att hitta nya platser för kuddar just nu bara.. det tycker magnus med (kan jag intyga)

    SvaraRadera
  3. Sååå tjusiga kuddar! Hoppas middagen var trevlig. :-)

    SvaraRadera
  4. By the way, Alice har myyyycke plats för A-kuddar!! Puss

    SvaraRadera
  5. Du är superduktig vännen! Jag har dock lite svårt att fatta hur du orkar...

    SvaraRadera
  6. tack! ja tycker det med.. de är redan använda flitigt..

    SvaraRadera