Lite om livet på landet hos oss

lördag 22 januari 2011

En kasse vårinspiration!

Hos endel lev. får man en liten försmak på vad som komma skall, fina tygpåsar är alltid kul.
Det finns en vår, det finns en sommar även i år,
Jag har sett den!
Den kläs i blommigt, ljusrosa, cerise, ljuslila och ljus turkos, samt sommargrönt och mer blommor, den är fantastisk!
Höll på att missa tåget, lite is och halt och inte riktigt van vid all stadstrafik som är vid 8tiden istället för lugnet vid halv10 som jag är van vid. Men hann, frukostservering på plats och lite tidningar sen var jag framme. In med jackan i garderoben och försöka lokalisera resten av gänget i Bhallen, sen gick det i 200 bland fågelbad, klockor, volanger och underbara textilier. På väg mot "mitten" (vissa kallar det upp, andra ner men mitten finns ju) gick jag förbi PIP. Detta är ju en monter som får de tyngsta ögonlock att vakna på riktigt, vilka färger.

Fantastisk bag från PIP,, passar till mycket eller bara fin ändå!
Vissa godbitar var sparade till fredgen (väldigt snällt) och sen är det ju bara att bestämma sig för vilken ordning de ska tas.
Många kolor, briebitar och kaffedroppar senare var det trötta fötter som fick lite vila på tåget tillbaka.

Så mycket intryck, ideer och härlig inspiration så det nästan rann ur öronen, det ger energi till att kunna vänta in den riktiga våren.

2 kommentarer:

  1. Visst har hon bra smak, Alice?!! ;.) Tack för igår!! Kramkram

    SvaraRadera
  2. Hej Jennie!
    Tack för ditt inlägg i min blogg.
    Det var ju roligt att du gillade min uppsättning i köket trotts allt!??
    Och det var ju VERKLIGEN jätte snällt att du erbjuder mig att komma bort att hämta gamla fönster hos dig men inte riktigt sådana jag är ute efter!
    Såg att du varit på mässan och ännu roligare att du också föll pladask för PiP.
    Du får ta och komma bort ock kolla på Nellies fantastiska PiP rum sen när det är klart!!!!
    Ha det fantastiskt Jennie

    SvaraRadera