Lite om livet på landet hos oss

lördag 15 januari 2011

Helg

Så var en riktigt vecka förbi, en med 5 vardagar o två helgdagar. Det är ju rätt skönt faktiskt när det är lite som det brukar. Men ack vad fort kalendern fylls på när "terminen" är igång, vips så bläddrar man i mars- april innan det är luckor.
M och jag tog oss en liten lucka igår och åkte bara han och jag på lite fredagsnöje.. inte så spännande som ni kanske först tror dock.
Fotbollscup på andra sidan stan, fast vi tycker det är roligt. Fotbollen är en ganska stor del av vår familj och fritid, (även att vi inte spelar själva längre varken han eller jag) och januari är ju lite cupmånad då.

Idag var det ett par timmars jobb för min del innan det riktigt blev helg och sen tog vi snowracern bort till mor o far. Julgransplundring för E och lite vänner, mycket skoj! Man kan visst dansa ut julen med de flesta låtarna (både snapsvisa och luciasånger) men man kan inte annat än beundra fantasin hos de små.

Har införskaffat lite nytt pyssel idag, en fantastik ruta i grönt, blått och vitt som inte kunde gå mig förbi på jobbet. Återigen blir det lite att sy till prinsens rum men snart är jag färdig där (för nu). Inte riktigt så mycket energi kvar ikväll så jag syr det men framlagt är det, bollfrans, tyg och nålar mm så efter frukost blir det ett race med symaskinen. Återkommer med det resultatet.


En bit av kakelugnen från ett sovrum som sparats, vacker i fönstret istället.

Skönt på ett sätt att komma hem tidigt på eftermiddagen ibland. Att se hemmet lite i dagljus med, det blir ju inte mycket denna delen av året. Känns lite som man ser rummen lite mer, eller hur säger man men detaljer, ljus och färger är ju så mycket bättre i dagsljus. (om man bortser från att man ser allt damm och smutsiga fönster så mycket bättre med, men brukar skylla på "lantligt look" vad gäller mina fönster)


 Och vilken skillnad det gör med de härliga pastellerna istället för det röda. Vårt tvrum känns som helt annat nu, mot för en vecka sedan. Så ikväll bara njuter jag, av ljuset (inne) lite gott rött och ja vad bjuds?
Fångarna blir väl kanon:)




Att blanda mönster och nyanser av pastell är underbart


2 kommentarer:

  1. Ja vad gör man inte för de små liven?!? =) Vill de sjunga sommarsånger mitt i vintern så självklart! =) Det viktigaste var att vi hade trevligt! O ang. ditt vardagstum, det är jättefint som alltid. När jag blir miljonär ska jag anlita dig till att hjälpa mig att inreda! Alternativt får du hjälpa moa när hon flyttar hemifrån... undrar vilket som lär inträffa först... =)
    KRAM

    SvaraRadera
  2. puss på dig vännen.. vi ses ju åter idag. Kanske jag blir miljonär först o då kan du få va med lite.. vännen.. ska komma ihåg bokmärkena idag med

    SvaraRadera