Lite om livet på landet hos oss

tisdag 1 februari 2011

Mera rosor

Idag har vi haft ett litet träningspass på arbetstid, så mycket varor. Det roliga är ju att allt som ska in ska ju få plats och då ska allt annat flyttas först för att ge plats. Men vilka godbitar det kom! Jag är väldigt svag för rosor och blommor som jag sagt innan och jo, visst kom det fler just sådana idag. Får ta och komma på nått nytt att göra med dem bara, ett av tygerna blir nog en stor duk till köksbordet tror jag.
På torsdag kommer goda vänner hit och vi ska titta på vårens kollektion barnkläder, meandi, diggar deras kläder. Härliga färger, bra storlekar och håller ju i oändlighet i tvätt.. Då ska det ju fikas på semlor och pratas med.. så lite nya blommönster blir nog passande då, tror ni inte det?
Imorgon slutar jag lite tidigt så då blir det stora "röjarvarvet" här hemma. Tycker vi bär upp fulla famnar varje kväll med gitarrer, innebandyklubbor, lego och allt annat som är ömt att kliva på. Gilla läget antar jag, det blir ju lite så när sovrummen ligger på andra våningen och vi tillbringar mesta tiden nere. Ibland fastnar saker på vägen också. Trappan upp är uppdelad i tre etapper med små avsatser och där är det ont om fri yta ibland. Men imorgon tar jag lillprinsen till hjälp och ett dygn ska det väl kunna hålla, hoppas jag.

Översta avsatsen, ärvt bord som fått ny färg och lite rosor.

kära lillasyster har textat åt mig, rosorna är klippta ur servetter och limmade




1 kommentar: