Lite om livet på landet hos oss

tisdag 15 februari 2011

Inspirationstorka

Just så känns det nu, eller inpiration det hade väl funnits mer om inte plånboken var så begränsad som den är nu. Vi har ett stort projekt framför oss nu och hoppas på att det blir klart imorgon, så jag återkommer med besked. Tankarna snurrar dag och natt och det är lite oroskänslor i magen men det ska väl lugna sig.
Vädret är ju inte på sin bästa sida heller just nu och då blir man inte piggare heller. Tittade till mina pelargoner i källaren idag, de är så sköra och brunfläckiga så när inspirationen ökar ska jag nog plocka upp dem och "väcka" dem. Då blir våren lite närmre.
Har en semesterdag imorgon, passar på när det är lovvecka. Vet att jag inte kvalar in på skollovsledig när min lille kille är 3 men har ledigt imorgon ändå. Vi ska på teater, följer upp med en fika på kondis. Sedan är det sporlovsaktiviteter med idrottsföreningen och sällskapar med vännen Jessie. Eftermiddagen avrundas med bankmöte och ett träningspass på kvällen. Det ska bli skönt med en semesterdag:)

Har en egen liten vrå uppe på hallen med ett gammalt skrivbord, där pyssel, tyger mm samlas. Just nu är det nästan så dammet lagt sig på burkarna men snart kanske ideerna kommer igen.

1 kommentar: