Lite om livet på landet hos oss

söndag 27 februari 2011

Kanelbullar i rosa rutor..

Vilken härlig känsla att lägga sig, vedspisen har brunnit hela dagen, renbäddat och doften av kanelbullar sprider sig till alla rum. Ändå bort till mor o far (ringde och tipsade dem om nybakt) en påse till kvällsfikat är ju aldrig fel. Kände hur mycket jag längtar efter vårt nya kök under baket, bättre bänkyta, en ugnslucka som går att öppna smidigt och kanske lite mindre drag längs ytterväggen så degen får jäsa ifred.. mm det är dags att byta. Skrev en liten påminnelse till mig själv att beställa MÅNGA plåtar till den nya ugnen sen, värdelöst att lägga på skärbrädor o flytta och joxa. Lillprinsen hjälpte till som vanligt och mjöl var det på både han, mig, golv och bänkar men bra hjälp är uppskattat:)  



De nya handdukarna blev använda direkt, en söt ros och en pastellhärlig ruta
Glasen är madame stoltz
Melodifestivalen pågick lite i bakgrunden men sparar mig tills 12:e, räcker med en kväll tycker jag. Idag blev det sovmorgon och lite mer bak efter frukost, chokladbollar i mängder så nu är alla nöjda här hemma. Resterande pelargoner fick flytta upp idag och då krävdes lite ommöblering också, mannen blir alltid lika glad när jag får sådana ideer. Klaffbordet fick flytta in vid sofforna och bli lite "blombord" och korgmöblerna in till matbordet.. blir nog bra när jag fått rumstrera färdigt med alla småpryttlar runt ikring med.
Middag hos goda vänner i eftermiddag och nu har vi myst med bullerbyn, härliga filmer!
Nu är det ny vecka och nya äventyr. Trevlig kväll..

1 kommentar:

  1. Ja bullarna var toppen! Tänk att det luktade ända till nässjö oxå =).
    Pöss pöss

    SvaraRadera