Lite om livet på landet hos oss

fredag 4 februari 2011

Vårkänslor i rosa

En liten tulpan i rosa skala tillsammans med vide i glas från mad.stoltz

Vissa dagar är ju bättre än andra, en dag som denna blir ju en av de bättre. Omgiven av blommor, textiler och härliga saker i vårens rosa (som jag ju är lite svag för). Skyltat fönster för hela slanten och det blev ett resultat som påminner om karameller, underbara färger. Mängder med pall fulla med godsaker har strömmat in hela veckan så jag kan lova mycket ögongodis för den som har vägarna förbi.
Passade på att på lunchen inhadla allahjärtansagpresent till maken, tror han får den lite tidigare.. han behöver det. (O-jodå visst blev han glad)
Igårkväll hade jag vänner över på lite "party" och semlefika, kläderna är så fina och det blir lillprinsen med till sommaren i dem:) Hade ju då en liten anledning till att besöka holländaren på torget och frossa i vårblommor. Brukar stanna till hos honom på torsdagsmornarna och unna mig nått fint till helgen men igår blev det ju lite till. Denna helgen njuter jag lite extra med då. Tulpaner förståss, lite krokus, pärlhyazinter och vide, han hade körsbärskvistar i små buntar men det håller jag nog på lite till.





Till helgen blir det lite av varje. Lite jobb mannen ska på hockey och lillkillen och jag sluter upp med "stora" familjen då farmor vår ska flytta till staden. På söndag blir det kärt återseende på mammafika här hemma framåt eftermiddagen. Det blir så sällan man ses sen vi började jobba igen, två av töserna är ju återigen hemma med små charmtroll men mycket trevligt att vi kan sammanstråla i helgen. 
-Stanna mamma, vi ska titta på havet. Semester i spanien i okt10
Tiden går snabbt, det blir man sannerligen påmind om när vi täffas, de fyller 3 i vår alla våra små busfrön. Pratar springer o hittar på hyss med en väldans fart, jag tycker det är härligt.
Trevlig helg på er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar