Lite om livet på landet hos oss

söndag 13 februari 2011

14 grader i köket

Ja, jo så var det imorse! Nu är ju termometern på bänken vid fönster men ändå rättvis tror jag. Det är bara till att ta fram mockasinerna, koftan och tända massa värmeljus. Vi valde bort frukost i köket och bar upp den på bricka i sängen istället, mysigt:)


Fick lite fart på M (och mig själv med för den delen) idag, började rensa papper. Vi är otroligt dåliga på ordning vad gäller papper, allt från protokoll, årsbesked, ja you name it. Så det blir ofta så att det bara samlas i kökslådor, skåp, på hyllor i gästrummet, handväskor (mina då) så idag gick orkanen fram. Prinsen blev högsta ansvarig för hålslagaren så alla gjorde sitt. Ibland önskar jag det fanns ett brevinkast innifrån och ut där man kunde stoppa alla brev och papper så blev de arkiverade och sorterade av sig självt, men nej det händer inte så får göra det själv.. minska intervallet bara.


bild från spanien 2010

Kalas hela dagen blev det sen, 4årskalas med  korv, glass, fiskdamm och allt som hör till. Synd att inte E var lika glad i resten av ligan men han fixade drinkglasen och frukten under tiden de andra lekte.
Trött kille ikväll men underbar!! Jag fastnade för en mening i en barnbok som hn fick nnär han var liten, som jag säger vid läggdags och ikväll hann jag inte för han fyllde i..
-Nu är det dags att lägga sig, godnatt...
-godnatt jag älskar dig.
Man blir ju nästan lite tårögd..



3 kommentarer:

  1. Idag har farbror Mikael hjälpt Emil av med kläderna när dom kom in på dagis, Emil tyckte inte att Alice skulle gå hem än! Hon skulle va kvar men han nöjde sig när vi sa att vi ses imorgon igen. :-) ps vi slapp va ute idag, brrr!

    SvaraRadera
  2. Ja tack för dom fina presenterna o han kommer nog igen till nästa år... då ligan är 5 o han 4...hmmm... Jag anar ett problem... =) Du tror inte han kan växa om ett år så han blir 5 nästa år han me?!?!? =) ;-)

    SvaraRadera
  3. PS: 23 grader i vårt kök när vi va allihop... Gött! =)

    SvaraRadera