Lite om livet på landet hos oss

torsdag 12 maj 2011

Tripp trapp

För 4:e dagen vaknar vi av att det blandas, grävs och bankas ute. Murarna var på plats tidigt även idag, jag trodde de var klara med sitt men visade sig att vi skulle få en liten trapp med. Där ser man.. Det är ju fantastiskt roligt för varje framsteg som görs, så ser jag det. I eftermiddag har maken och jag varit in i stora staden och inhandlat slang, rör mm  (lite allt som behövs till rörmockeriet i grunden) så verkar som det kan börja gjutas en grundplatta i dagarna med.  När de först hade "ritat" på marken var tillbygget skulle bli såg det ganska litet ut men nu när det börjar byggas uppåt ändrar jag åsikt.
Att det bygg upp en ganska bra bit ser lite konstigt ut nu men det kommer ju i samma golvnivå som den befintliga är nu.


Katten är med i varje steg, ordagrant. Hans fotspår fnns i cementgrunden.

 Här på bilden till höger syns den gamla lilla ingången till källaren, idag revs det sista av den med. Nytt lass med sten är beställt och sen kommer förhoppningsvis all jord, sten runtikring att lastas bort med. Det blir lite trångt och skräpigt när man bygger, antar att det ingår.

Till nått helt annat..

Lillprinsen gungar för glatta livet, det var verkligen en helt "super-present". Tänk att man kan ha så mycket kul på en gunga. Kunde inte föreställa mig att han skulle få en så fin gunga, verkligen mitt i prick.
Den kläddes med ballonger och serpentiner på stora dagen och de har nu dekorerat stora delar av trädgården. Vi får ta ett riktigt varv inför helgen båda kalas och samla upp lite. Vi hoppas verkligen att vädret håller i sig, vore så mysigt att kunna kalasa ute i trädgården. Igårkväll kom jag äntligen till skott och bakade. 60 cupcakes, av olika slag. Med lite karamellfärg, choklad och strössel blir det läckert på bordet. Ska försöka mig på en glasstårta i form av tåg med, har som tur var ett kort på en så det ska väl gå.


Gungställningen under körsbärsträdet
Sista bilden idag blir på korgmöblerna uppe i hallen, de har nu fått sina nya kuddar. Känns lite luftigare och ljusare med dessa.
Virkade plädar ärvda och loppisfynd. Den virkade kudden i mitten är ett litet fynd på ikea.
Torgdag i staden och handlade på mig ett par kassar till med blomster. Det är väl bara att ta på myggolja och ge sig ut i kväll och få dem i jord också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar