Lite om livet på landet hos oss

fredag 6 maj 2011

Kuddkrig

Verkar som om internet kanske vill fungera även i berghem nu, men jag ropar inte hej än. Vad snabbt man vänjer sig vid vissa saker och sedan upptäcker hur mycket man saknar det när det inte funkar. Tror och hoppas att det ska gå nu.
En intensiv vecka ligger i backspegeln. Mycket på jobbet, lite större utmaningar och projekt som tar kraft men på samma gång ger energi. Det är riktigt kul att anta nya utmaningar och lära sig nya saker och sen känna att man kan prestera och nå nya mål. Erkänner dock att jag somnat som en sten när jag väl landat på kudden.
En "ledig" helg stundar och vet inte hur vi ska få allt att få plats eller gå ihop men men det ordnar sig nog. Verkar som om solen ska skina och då går det ju lite lättare. Dagarna blir lite längre och det kan jag verkligen behöva. Imorgon är det lite arbetsdag på dagiset som prinsen går på, innefattar korvgrillning och lite lek med antar jag. Efter det blir det fotbollsskolemöte, fika och systund hos farmor. Lillkillen är en liten kille så behöver lite experthjälp av farmor med att fixa lite kläder.
Nästa vecka fyller prinsen 3, då ska här bli kalas som jag nämnt tidigare. Har börjat baka lite men det finns mer att göra på den fronten med. Tänkte jag skulle fylla våningsfat med olika cupcakes i härliga glada färger och olika strössel. Vimplarna ligger klara och när jag ändå har symaskinen framme så blir det lite kuddar med. Konstigt men kuddar går alltid att ha fler,iallafall här hemma. Denna sydde jag av ett "Tildatyg" och i mitten ett litet broderi som "storasyster" gjort till mig en gång, kantade med lite vit spets. Den blev riktigt söt tycker jag.

Passar fint till de nya plädarna jag fyndade härom veckan, 125kr. Trodde knappt det var sant. Vips så fick 2 nya fina quiltar följamed mig hem. När solen skiner finner de sin plats på altanen annars myser vi med dom i soffan.

Det är nog inte slut där, har klippt lite mer som ligger och väntar på sybordet. Dt blir lite nya kuddar till korgmöblerna uppe. Har tagit bort lite av de rödblommiga textilerna nu till sommaren och ersätter med lite ombyte i vitt och beige/grå. Allt händer inte på en dag men under helgen hoppas jag det blir färdigt.
 Man kan ju köpa färdiga kuddar med, så slipper man väntetiden:)
Som denhär godingen från Art Wood, den kunde jag inte släppa när den kom till jobbet för någon vecka sen. Och visst blev det bättre bäddat i sovrummet med denna fina volangkudden till!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar