Lite om livet på landet hos oss

söndag 1 maj 2011

Köksträdgården

Eftersom internet fortfarande inte funkar på hemmaplan tar jag ett litet inlägg till när jag har en dator. Under påskhelgen hade vi en "trädgårdshelg" hemma, mycket blev gjort vilket var väldigt skönt. Mest nöjd är jag med min lilla köksträdgård som fick lite påfyllning och tillfräschning (konstigt ord). I veckan fyndade jag två påsar jordgubbsplantor på torget med som fick en plats i solen. Älskar att gräva, plantera och fixa i trädgården, lyckligt lottad att ha en riktigt STOR med. Prinsen har varit tveksam till biten med att man blir skitig på kupen men det börjar vända. Men barfota får jag nog inte honom  än på ett tag.

Pallkragarna blir blandad kompott framåt sommaren, lite potatis, morötter och olika blommor

Jordgubbar, nya för i år, Emil letade flera gånger efter bären, gick till slut med på att vänta till sommaren
Stenar som kommir fram ur tillbygget, de blev en fin inramning till kryddlandet

2 kommentarer:

  1. Tjusigt det blev! Tack själv för en väldigt smarrig fika/lunch! Kramkram

    SvaraRadera
  2. Tack för senast!

    Så fint med din trädgård! Fast jag är inte ett dugg avis. Skulle aldrig orka me de där. Tur vi är olika!! =)

    De e nästa bud på att fota det fina avtrycket ni fick i cementen... Det kommer förevigt att finnas med i ert utbygge! =)
    KRAM

    SvaraRadera