Lite om livet på landet hos oss

torsdag 26 maj 2011

Golvvärme nu???

Ibland räcker det med blickar för att man ska förstå vad nära och kära säger.
Så när jag kommer med fråga nummer 435 behöver jag inte vänta på nått svar efter ett ögonkast..
Som när mannen inte riktigt orkar förklara mer eller kanske inte ens känner att det är nödvändigt att jag får svar på alla frågor. Oftast ger han svar men blir det för inveckalt eller tråkigt med tekniska detaljer så avviker min uppmärksamhet, det vet han. Iallafall så lägger han "golvvärmeslang" ikväll. Nu vt jag att det är fler med mig som bromsar i bygget.. golvvärme utan att det finns tillstymmelse till vägg, tak eller annat byggliknande. Logiskt också, för nästa vecka gjuts en platta och då ska ju värmen va under, men det bromsar i mitt huvud iallafall. Tur vi är olika, det gör ju att hela projektet blir bra och klart, vi tar vissa bitar var helt enkelt. Vi pratade innertak häromkvällen och efter en stunds grubblande var vi överrens och jag hade även bestämt klart väggar i kök och matdel, när det nu blir dags för det.
M ska med hjälp av min lillebror och far snickra för glatta livet under semestern, eftersom jag är klar i stort sätt med min del av val och tankar (och för det andra mest är ivägen när 3 snickarkunniga ska bygga) så tar lillprinsen och jag lite semester på egen hand i juli.
Jag ser till att fylla frysen med bullar och kakor, kanske ett par lasanger (annars vill de nog välja meny själva) sen kan vi åka och busa o bada istället.



Ett avlopp är på plats också, perfekt med allt regn som kommit i veckan. M försöker lugna mig med att ge lite hopp om framsteg (jag vet ju att det går framåt men det är ju på nått sätt roligare när det synns mer) platta början på nästa vecka och sen ska den "vila 2 dagar sen kan man börja snickra.
(då gäller förståss att snickaren har det med i sitt schema och hinner komma hit med)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar