Lite om livet på landet hos oss

söndag 29 maj 2011

Mors dag

Blåst, sol, regn och moln vilken "väderdag". Fick frukost på sängen av mina grabbar (tidig timma men det var helt okey). Redan vid niotiden var prinsen och jag ute och skulle prova hans nya cykel, det blev en lång dag på detta sätt och det är väl bara passa på när det nu var Mors Dag.
Veterancup (blev bara 3 lag tillsist men kul ändå) på förmiddagen, då fick vi lite solvärme på oss med. Sedan var det paus i fotboll och då bjöd vi hela familjen på middag, som mormor toppade med glasstårta. Både lillebror och lillasyster var med idag och sånt är alltid lite extra mysigt. Sedan var det dags för fotbollsrunda nummer två, då var det värre med värmen. ( och så kallar man fotboll för sommarsport, ibland tvivlar jag)

Hunnit en rensarrunda i lite land idag med, regnet hjälper grönskan men tror att bara för att bråka så ger det ogräset en extra skjuts. Ska få lite nya planter i veckan, eller till helgen kan jag hoppas så jag hinner fixa plats åt dem med. Tror jag vet var så kanske kan jag övertyga mannen om att det kan bli vårat projekt på torsdag när vi är lediga. Sten till inramning finns ju gott om nu efter allt grävande så det är ju bara att bära.

Sista raderna blit till kära mor..
Vad skulle jag göra utan dig, du är fantastisk!
Tack för att du alltid finns så nära, älskar dig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar