Lite om livet på landet hos oss

tisdag 24 maj 2011

Äntligen tillbaka!

Vilken lättnad, både mannen och jag är glada. Han fick sina tvkanaler (när vi nu ska hinna med att titta på dem, mn tror att själva vetskapen om att de funkar räcker) och jag fick tillbaka mitt internet. Nu ska det bli lite mer som vanligt.
Har idag varit på resande fot i jobbet, det är ju helt fantastikt vacker ute! En tripp genom smålänska höglandet, bland blommande syren, ängar av hundkex och lekfulla kor. Tänk vad mycket tid man bara "åker" i bil, utan att egentligen se ut. Vissa dagar undrar jag hur jag kom till jobbet eller hem därifrån, det går liksom på autopilot. Men detta land är fantastikt i sin blomning i maj-juni så försöker att titta på riktigt. Vår bröllopsdag närmar sig, nästa vecka och det året var jag verkligen uppmärksam på grönskan. Tanken var att äppelblomningen skulle ske i början på juni det året men blev ju tidigare (precis som i år).. Fast i år är det inte över än så det finns hopp att det blommor lite även nästa vecka. Lillprinsen och jag tog oss an gräsklippnningen i söndags (tar en stund med 5000kv) det blev ju lite blomblad i håret på oss både efter att ha zickzackat oss mellan träden.

Han vill förståss styra själv nu när han är en riktigt stor kille, kan väl säga att det tar inte mindre tid när allt körs lite korsochtvärs och i cirklar. För att jag efter att han somnat på klipparen får klippa alla "småremsor" som blev kvar emellan. Men men det är helt okey, några somrar längre fram kan han ju sköta det helt själv.
Plockade in en famn med vilda sommarblommor i söndags, det är ljuvligt. Midsommarblomster, gökört, hundkex och humleblomster. Synd att de vissnar så fort inne, men hela ängen är ju full så det är bara att fylla på med nytt.



3 kommentarer:

  1. tänk att man ska behöva se äppelblommorna på bild för att uppskatta skönheten/m

    SvaraRadera
  2. Ja, jag håller med dig om att man verkligen måste titta på allt som blommar nu. Jag åker ju bil ett par timmar varje dag och ibland kör jag nästan i diket när jag inte kan slita blicken från vägkanterna :-) För ett par dagar sedan såg jag ängabollarna som står så gula o fina i hagarna utmed vägen....och liljekonvaljerna syns också från bilen. Kram på er /Mona

    SvaraRadera
  3. alltid lika mysigt att titta in här med superfina bilder! :) kram Linda

    SvaraRadera