Lite om livet på landet hos oss

söndag 1 maj 2011

Tillbygge.. lite uppdatering

Här händer det grejjer, ingen är gladare än jag! Snickare en dag, sand och sten nästa. Fredagen var det lastbilsleverans av frigolit mm och idag har det gjutits. Magnus med hjälp av lillebror och Sune har jobbat flitigt i både snö, regn och solsken idag. Jag och prinsen gjorde vårt bästa med lite markservice. Våffelfest blev en välbehövlig paus för dem. Med lite sylt och grädde i magen blev de sen färdiga.
Imorgon eller tisdag väntas murare, rörmockare så det blir fler bilder framåt.


Lite pyssel har jag hunnit med under dagen med. Fick lite syinspiration, fram med tyger, nåldynan och strykbrädan. Det blir lite nya kuddar till hallen uppe och lite pyssel till Lillprinsens kalas. Tänk att vår lille Prins fyller 3 redan, tio fingrar kvar räknar vi, sen blir det kalas!! Nyblom och Kollen har i sin broschyr för vår/sommar2011 en vimpelrad som det är broderat "grattis" på. Som vanligt tänker jag att: det måste man ju kunna sy själv, så det gjorde jag.
Det ska till  lite enfärgade vita vimplar med och hängas på altanen till kalaset

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar