Lite om livet på landet hos oss

lördag 26 mars 2011

Sommartid

Japp, äntligen dags en stor milstolpe mot den sköna sommaren. Inatt vrider vi klockorna framåt, och det med basta! Sol idag och så länge man varit inomhus har det ju varit riktigt skönt, men fy vilken vind och kyla ute. Hoppas på lite mer plus imorgon så trädgården kan få sig en genomgång (vill säga de bitar som inte är under vatten, då diket inte hinner med snösmältningen och vattnet "tar vägen" upp i trädgården)
Tar sats och SKA putsa lite fönster imorgon med, inget jag gillar. Har för mig en god vän lovade att sköta det åt mig men vet inte var hon är sådana här dagar.. Fick låna en liten maskin som tydligen ska vara bra till just detta jobb, är skeptisk men ska ge det ett försök. Har ju massa spröjs och smårutor och till dem är det ju helt enkelt bara tidningspapper och handputs som gäller. Tur jag inte i förväg sagt hur många fönster det blir, det bestäms på vägen imorgon.
Är igång med det nya jobbprojektet, vår "nya" hemsida och det är riktigt roligt. Mycket att lära sig, men lite tid så kommer det bli kanon, det är jag säker på. (gå gärna in och kolla, Textilhuset)

Lördag och helg (även att mamman i detta hus jobbar lördag med) så blev det lite sovmorgon och barnprogram i sängen innan frukost. Lillprinsen kröp upp hos mig och vi skulle mysa och gosa det är viktigt. Dags för mamma att duscha,
 - Du får gosa hos pappa nu..
M gick sedan och fixade frallor och kaffe, då säger E till mig
- Det var inte mysigt hos pappa, han har bara muskler, du är gosigare mamma..
Ja.. vet inte men både komplimang och inte till mamma med dessa ord, eller vad säger ni?

1 kommentar:

  1. men! var är alla musklerna? vi har inte sett några eller gömmer han dom inanför tröjan?

    SvaraRadera