Lite om livet på landet hos oss

tisdag 8 mars 2011

Jordiga naglar

Har givit alla pelargoner ny jord idag, de ser genast gladare ut
Lite extra stök får man dock räkna med, när mamma är fullt upptagen med jord och försöker att inte få det i hela köket kunde lillprinsen ( som nu är betydligt piggare) härja fritt. Det gäller att väga för o nackdelar med alla projekt och vad det drar med sig men känns skönt att jag är klar med dem nu. Lite omflyttningar till soligare fönster med så de ska nog bli bra i år med.
Samlar lite syenergi.. blir nog lagom påfyllt till torsdag. Ett nytt tyg som vi plockade fram i lördags, fick ju följa med mig hem. Lite turkos (väldigt ljus) botten med rosor.. som tillsammans med en pepita-rosa-ruta, ska bli quilt till soffan.. Har (lite lustigt nog) ingen egen symaskin delar med kära mor (tack) så det är väl dags att hämta den nu då..
Samlar lätt på mig lite "gillatyger" som kan va bra att ha, vet inte alltid till vad men när inspirationen kommer är det kul. Tyvärr samlar man snabbare än man syr av dem ibland så snart får jag nog rensa i hyllorna igen.
Vissa tyger (av mindre storlek) ligger framme i lilla "steghyllan" uppe på hallen
Hus av denna typ och ålder har sin charm men inte sina förvaringsutrymme, det kan nog alla som har liknande instämma på. Så det gäller att välja vad som ska lagras och sparas med omsorg.

2 kommentarer:

  1. Väntar med spänning på att få se de nysydda filtarna till rummet!! =) Jättefint tyg verkligen! Vill förresten ha receptet på den goda maten me. Hör av mig!
    KRAM

    SvaraRadera
  2. När ni nu ska bygga ut, bygg ett förråd också:)))
    Ett stort!!

    SvaraRadera