Lite om livet på landet hos oss

torsdag 10 mars 2011

Lavendelvatten

Lite torkad lavendel i kvist och ett sött litet lavendelhjärta bland sänglinnet.
Ett sött litet skåp som jag "lånat av vännen E. Mörkt brunt och inte jättestort,
men rymmer perfekt husets sänglinne. Att spräja lavendelvatten på sänglinnet innan
jag stryker det är en liten vana jag fick av älskade Gail på nz.. doftar alltid gott i skåpet.
Full med lite ny energi.. härligt.
Nya spännade "upptåg" på jobbet som ska bli jätteroligt (bara vi klurar ut det, men smarta tjejjer som vi är så går det)
Träningen flyter på och det känns att resultat ges allt-eftersom veckorna går. Fick lillebror till kompanjon igår, det var riktigt roligt. (synd bara att LILLEbror är 25cm längre o aningen starkare)
Imorgon ska vi på after work ett härligt gäng, lite "mammapolare". Man träffas allt för sällan efter att alla är tillbaka och jobbar och veckorna rusar ju för alla, men imorgon har vi fått till det så vi blir ett gäng. Tog en liten sväng till grannstaden i eftermiddag, blir så sällan. Unnade mig lite nytt, tyvärr hittade jag inget "vårigt" jag fastnade för utan det blev klassiskt svart. (Okey ett puderrosa linne med spetskantning fick följa med också men sen var det inget mer). M undrade nog var på willys jag hittade den avdelningen eftersom det var ärendet till stan. Kvinnor kan, säger jag bara det gäller ju att tänka utanför handlalappen med ibland..
Snart är vabbandet och pencillinkrångel slut här hemma, M tar sista imorgon. Det är verkligen dags för lillprinsen att gå till dagis på måndag, bara hyss och bus nu.
Vi får trevligt besök på lördag kväll så kan tänkas det blir en liten "lista" till grabbarna imorgon, när mamma ska vara borta hela dagen o kvällen..
Bädda rent står på den.......... till att börja med:)

1 kommentar: