Lite om livet på landet hos oss

torsdag 24 mars 2011

Klockor i otakt

Önskar lite ibland att det var som förr, alltså riktigt förr. Att man vid varje hel timma kunde bli påmind av en kyrkklocka (vet att centralt i stan funkar det ju så idag med men även hos oss lantisar). Jag (eller vi) är tydligen lite av proffs på att ha felinställda klockor, och dessutom ingen som går i takt med den andra. Ni som känner min mor kanske tycker att detta låter lite ärftligt men här är vi 2 om det. Idag var det lite stressigt på morgonrutinerna, var tvungen att va på jobbet lite tidigare och just en sådan dag flyter ju inte det övriga kan jag väl säga-punkt. Gröten fram, teet är på, föna håret, äggen klara, sminkväskan fram, lillprinsen anländer till köket, konstigt... klockan är fortfarande 7.45 aaaaahhh batterislut. På med radion, dags att lägga i nästa växel. När vi äntligen kommer till bilen och rätt skiva är vald, (E har hunnit slita av sig jacka och mössa innan jag sitter i framsätet) då tickar klockan fort, kommer aldrig ihåg om den går före eller efter. Till dagis i tid och på jobbet i tid, nu är det nya batterier i klockan, är den inställd efter resten av världen? Det är en annan fråga.



I hyllan snett under klockan har jag en "skatt", fick dem av farmor. 3stora porslinsburkar och 4 små, har gillat dem i alla år och blev så glad när jag fick dem av henne.

2 kommentarer:

  1. skönt att få föra bra gener vidare till nån som uppskattar det. du vet väl att jag har klockor med 35 timmar på? tack för en trevlig stund på din sida

    SvaraRadera
  2. Det är bara jag johan o melvin som ska ha mysdag. Tjejerna går ju i skola. Det blir monkeytown till att börja med, lunch på passande stället, tippar på McD om lillkillen får välja... =) Sen ska vi se om vi hittar vårskor till melvin. Bara en dag att ta det lugnt på o göra det som faller oss in! SUPERSKÖNT!!!
    Visst e de bra märkligt att tiden aldrig vill samarbeta???? Fattar inte varför!?!?=)KRAM

    SvaraRadera