Lite om livet på landet hos oss

måndag 25 februari 2013

Vårtecken i våra fönster



Jag går ganska hårt ut på mina pelargoner, alla klipper nog inte så mycket men detta brukar funka. Direkt efter (bild på instagram) ringde svägerska nr1 och ville ha sina klippta med, idag ringde nr2 och ville ha en bild skickad för det var dags att klippa där med, kul att man är bra på nått som andra tar del av:)
Däremot att komma ihåg vilken sort som så småningom kommer i blomm i krukorna det är jag sämre på, men har slutat spara de vita och rosa "vanliga". Har en stor Mårbacka som varit med i flera år och någon söt stjärnpelargon jag fick av mamma för några somrar sedan, de andra blir en glad överraskning!
Nu får de först nöja sig med vatten, solljus och lite värme. Om två veckor ska de få komma i ny jord och lite extra kärlek med näring, det brukar sätta ordentlig fart på dem.
Lerkrukorn har hängt med i flera år och nu har de en fin patina, tyvärr måste de stå på porslinsfat med för de släpper ju fukt i fönterkarmarna annars. Då får man ju användning av lite udda loppisfynd.

Nu närmar sig ettårsdagen för vårt lilla gudbarn Atrsid, tänk att hon blivit så stor. Ett riktigt energiknippe är hon och det är aldrig några ledsna miner, "hel-go" liten skatt är hon helt enkelt.

Här en bild jag gillar skarpt! tagen på Astrid Lindgrens värld i somras.
Denna bilden är från Astrids första besök hemma i Berghem.
E var stolt då, kan knappt vänta att se hans ögon när det är hans egna två syskon han får i famnen.

Inte kan ju gudmor köpa något var som helst till denna stora dag, utan har en plan och ide om en lite speciell present. Dags att ta tag i den nu tror jag, så börjar nog klippa lite idag:)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar