Lite om livet på landet hos oss

fredag 8 februari 2013

Knoppar i porslin

Har dem bara hemma på prov, eventuella knoppar till våra garderober.
De är från miljögården, i porslin och sött dekorerade med blå mönster, ganska "jag" i stilen.
Har inte hunnit i dagsljus än men har hopp om att det ska hinnas imorgon. (ihopmed så mycket annat)
Mor har varit här en stund i efetrmiddag och bistått med lite hjälp av klättring, så nu har vi gardiner i sovrummet med, sakta men säkert blir det inrett och lite mysigare för oss. Vill inte ta in för mycket, iallafall inte på en gång nu, det är en skön ren känsla i rummet utan tusen prylar.





Lite fler kuddar blev det dock, sydde härom kvällen (av mina green gate fynd jag gjorde för ett tag sedan) handdukar som nu är kuddar. Även dessa kommer till sin rätt imorgon i lite dagsljus, så bild på detta få ni senare.
Har idag varit hos min läkare och kollat värden och status, det ser bra ut men att det är två gör sig ordentligt till känna nu, börjar bli tungt och det funkar inte längre att stå/gå i för många timmar, blir kortare arbetsdagar för mig framöver. Svårt att greppa att det såhär tidigt gör ont i rygg och mage men de små måste ju må väl och även jag:)
E har fått rita dem ikväll, direkt på magen med tuschpennor, han frågade ett par gånger om han verkligen fick men tyckte nog det var lite kul sedan. han ritade dem åt varsitt håll (som de ligger) och små fingrar och tår, kanske att de kittlar varandra.

Nu tar vi tidig kväll och laddar inför allt fix imorgon:) Miljoner "småsaker" känns det som men sånt man är så dålig på att få till. Ett fäste ska upp där, lite album ska in i ett skåp, färgpenslar ska ner i källaren, draperi ska upp osv..
Det ordnar sig säkert!
Mitt beting imorgon är att det sa bakas semlor, inför vår årliga träff med fina vänner och vårens härliga me&I-kollektion här på söndag.

1 kommentar:

  1. Och var är bilden på bebisarna som E har ritat?????? =)

    SvaraRadera