Lite om livet på landet hos oss

måndag 11 februari 2013

Sovrum i vinterljus

Ingen direkt vintersol men ljust, vitt och stillsamt är det ute. Passade på att ta fram kameran och ta lite bilder på sovrummet. Börjar kännas som vi "riktigt flyttat in" och att det blivit lite mer pyssel och textil i rummet, vilket gör så mycket. Sover som prinsar och prinsessor gör vi iallafall, otroligt sköna sängar!
Vilket katten också tycker om ni ser:)

Som synes är det inte den vita sänggavlen nu, den är "på sömnad"
Tyckte ju att det fattades ett par kuddar, men det har jag börjat åtgärda:) En liten sötsak från Greengate, som jag fyndade på Zanslösa i eksjö (fyndbord en lördag i vintras, sånt blir man lycklig över)


















Samma butik sålde lite udda handdukar, vilket blir perfekta kuddar, ett passande bakstycke i blå-rutigt som jag hade i pysselskåpet hemma, tycker verkligen om detta tyget!





Fått upp lite hyllor med, efter mycket diskuterande mellan M och mig. Dörrfodret lutar åt ett håll, taklisten lutar åt det andra, hur sätter vi upp hyllan?? Efter hit och dit så kom hyllan upp, något blir ju snett i det hela och då tyckte jag att hyllan som ska ha saker på sig bör vara rak.. eller vad tycker ni?
Där bänken nu står til höger kommer förmodligen den "lilla" sängen stå sedan.
Vill därför inte sätta krokar eller annat på väggen där, planket är ju fint i sig självt.
När vi ser sovrummet nu i efterhand kan vi fråga oss varför vi inte satte detta tak från början eller varför vi lät det gamla bok-golvet ligga kvar??? Sovrummet (precis som entren) är ju redan renoverat en gång sedan vi köpte huset, sovrummet var det allra första. Minns att det blev klart dagar innan vår inflyttningsfest. Det var mingel, drinkar och dans i sovrummet av många:) Vi har ett album med före och efterbilder på allt i huset, det behöver man titta i ibland för att se framstegen vi gjort. Hur det än var i huset vid denna fest så var festen riktigt lyckad, minns jag!




















Har idag haft lite sovmorgon, M på möte, Lillprinsen på dagis och jag fick en stund i lugn här hemma innan det blir jobbet nästa. De små i magen har morgongympa känns det som, när jag nu satt mig en liten stund efter morgonbestyren. Det synns inte på utsidan än men kan lova att det känns när två små krabater slår volter och sparkar på varandra i magen:)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar