Lite om livet på landet hos oss

fredag 15 februari 2013

Ordning och reda i tvättstugan

Vilken skillnad! Äntligen har jag fått upp draperiet framför garderoben i tvättstugan. Precis som M sa, det spelar ingen roll hur mycket vi sorterar bland jackor och overaller, utan ett tyg framför så ser det alltid rörigt ut, men nu...


Mönster likt "gammal madrass"och färgen är ljust gammelrosa

Vacker detalj uppill med mörka knappar i trä
Vi sålde dessa längder på jobbet förra våren och redan då bestämde jag att det var rätt tyg, först nu är de på plats. Jag är ofta sådan att redan i rivningsstadiet av något projekt eller rum vet jag hur jag vill ha det när det är klart. Ser framför mig vilka färger och detaljer, eller de flesta, vissa små skatter hittar man på vägen.

Mattan tex hittade jag i mor och fars förråd, den bara låg där i en hög av trasmattor och tack!-fick låna den:)

















Strykbrädan är klädd med ett tygöverdrag från Nyblom o kollen. Handduken i linne (därför alltid skrynklig) är från Linum, små detaljer i rosa, som på flera andra ställen här hemma.


Även att snön ligger kvar ute och det verkar som vintern blir här ett bra atg till så börjar vi med våren inne, lite äppelblommor passar i lilla glaskoppen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar