Lite om livet på landet hos oss

söndag 10 februari 2013

Vårblommor på silverfat

Trevlig förmiddag är nu förbi, haft ett helt gäng med härliga brudar på visning av vårens meandI-kollektion. Som sedvanligt bjöd jag på hembakta semlor, de är alltid poppis:) Det var lite nyttiga brudar idag så har ett helt fat med semlor kvar i kylen men antar att det sprider sig under dagen så det kommer väl lite fikasugna vänner framåt eftermiddagen kan tro..
Det skrattas, pratas och provas kläder, en trevlig stund med kaffe, det beöver väl alla mammor ibland.
Under veckan har vi fixat och städat efter all renovering och sist igårkväll innan läggdags moppade M av alla golv, vilken skön känsla det är nu, allt är rent och iordning. grabbarna mina har varit på utflykt med pulka och korvgrillning under tiden så jag har en liten paus själv innan de lekt färdigt (eller E och hans kusiner men M får snällt vänta antar jag)
Köpte med mig lite blommor hem från staden igår, blev lite lycklig över de små gobitrna de erbjöd på nilsson.. riktiga vårblommor i ljust rosa, lycka för mig iallafall!!

få blommor i olika vaser kan "bli mer" än en bukett ibland




















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar