Lite om livet på landet hos oss

onsdag 20 februari 2013

Bra snurr på grejjorna..

Hej och god kväll på er, ooh ja, det är fortfarade vinter; riktigt kall, blåsig och snöig vinter! Vissa delar av vårt land hade idag vårsol och tö, inte annat än att man hellre hade varit där. Som jag säger till många kunder på jobbet, : man får göra mycket vår inne istället! Tyvärr räcker inte det hela vägen när vinden känns genom timmerväggarna i gamla huset.

















Är på riktigt bra humör ikväll.. det är bra flyt nu, kan man uttrycka sig med:)
Har en tid nu letat efter ny vagn, till de små. Tvillingvagn från Urban jungle har jaktbytet varit. Insett både M och jag att en het ny fanns inte på kartan, vi har inte 12000-13000 till en vagn nu, så blocket har varit en liten kvällsrunda jag tagit. Tyvärr finns inte denna sortens vagn i närheten av höglandet utan oftast i stockholm och göteborg. Vet att det går att skicka smidigt men allti tryggare att få se vagnen med. Iallafall satt jag med datorn i knät i lördagskväll ( då melodifestivalen var lite av ett skämt i mitt tycke) och hittar en just sådan vagn i NÄSSJÖ, utlagd i lördags kväll.. klickar in att den är min! Vi var i söndags och tittade och visst fick den följa med hem. Det blev så verkligt på något vis när vi sedan provade att fälla, köra och vrida hemma.. när vi såg de två små platserna,  att vi verkligen ska få två små sötnosar på samma gång som ska åka i denna vagn.
I lördags lade jag in en annons på vår förra vagn med och redan i måndags kom en tjej och köpte den, helt otroligt skönt, fick vad vi ville för den med. Samtidigt i lördags hittar jag även en annons med skötbordet vi letat efter, "snabb affär så är det prutbart" och visst kunde jag pruta på det:) Så nöjd är jag!
Toppen på detta är att vi även fick en köpare på Emils vagn, först tänkte vi haft den kvar över sommaren bara men uppvägde hur mycket bättre det var att få den såld nu än i september.
Småsyskonen i magen talar också om att de är just två, ganska mycket nu vill jag säga. Det rör sig, sträcker, spänner och sparkas ordentligt i magen nu. Vi har ingen direkt "plats" i huset som är deras än, letar efter en söt byrå el liknande men dock två små söta väskor som fylls på undan för undan. Så  mysigt att kika i de små väskorna lite då och då.. bara 100 dagar kvar (typ)



Mormor kom med sötsaker i stl44, när vi visste vad de små är för små.)
Det vita stickade till höger är små koftor som min kära farmor stickat till de små.
Giraffen är en speldosa, E har valt själv till dem, en giraff och en tiger.

Det blir väldigt mycket "bebisskrivande" idag, men det kommer nog återkomma igen här på bloggen. Kvällen har jag ägnat åt att sortera kläder och vika, vika och vika. Vi ska i idrottsföreningen annordna en loppis på lördag med barnkläder så ikväll var det inlämning, oj oj vad grejjer! nu hoppas vi på mycket folk även på lördag så vi kan sälja allt med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar