Lite om livet på landet hos oss

måndag 5 mars 2012

njuter av vårsolen... från soffan

Så ordentligt riktigt orättvist! Det är va det är, nu är vi liggande, IGEN! Denna gång är det den så kallade "influensan". (Sett från denna sidan förstår jag att folk vaccinerar sig mot detta) M började feberfrossa förra måndagen, två dagar senare var det lillprinsens tur och i fredags kväll "checkade" jag in på soffan med. Hemma idag är jag och lillprinsen, febern har gett med sig och stannar nu på 38-38,5 men tröttheten, hostan och huvudvärken är stående.
Har sett genom fönstren i flera dagar på vårsolen, tänkt tanken på att få kratta i trädgården, dra bort ris och nerfallna grenar efetr vinterns vindar men det jobbet finns nog kvar till en annan helg. Var ute med sopor i morse och såg små vita droppar i gräset men de får stå till senare i veckan (när det går att böja sig ner utan att tinningarna sprängs)
Vilket kul inlägg det blev.. men så är det just nu..
Visar ett par bilder från köket, det är ganska rent och orört efter dessa dagar, ingen som direkt känt för långkok eller storbak.

Trots att solen strålar in blir det aldrig direkt in i köket idag,
däremot badar nya matrummet i solljus.
Vi har redan nu insett att någon form av solskydd behövs i det rummet.



Nytillskott i köket
en glasburk, Ib Laursen
Mitt nya våningsfat
Md Stoltz
Riktigt glad att jag till slut köpte det

















Ikväll får vi riktig service, mormor kommer och fixar lite gott käk. Hon lekte kurragömma 10min med lillprinsen förrut och la ett pussel och läste lite böcker-nu sover han djupt i soffan, (lille plutt energin är kortvarig) Nu tar jag en eftermiddagslur på soffan med, innan det blir mat. Säger det igen och hoppas det hjälper nu- Nu har jag haft min del av sjuk för detta året!

1 kommentar:

  1. Visst det fixar jag!! Vi ska ju få ett ros skott av dig!
    Krya på er....snabbt! ;-)

    SvaraRadera