Lite om livet på landet hos oss

onsdag 21 mars 2012

Resultatet av kvällens syjunta

Ikväll var det dags för andra träffen på vår "syjunta". Skaran är inte stor men trevligt har vi ändå! Handarbetet är i varierande form och resultat men kan man inte så finns det dem som kan lära ut. Jag tog en fuskväg idag och tillkallade symaskin och knåpade ihop ett par handdukar med muffins på, alltid något:) Ihop med Green Gates rutor blev de faktiskt riktigt söta. Gjorde egna sydda små hankar (farmor var inte riktigt nöjd med första men andra blev godkänd)



















Annars har vi haft en fantastisk dag, jag och lillprinsen. Vårsolen har värmt och vilken energi det ger. Han busade med moster i stadsparken en timme på morgonen när jag var och fick ryggen knäckt (besök hos naprapaten så läs det rätt). När jag kom för att hämta upp dem hittade jag dem inte bland gungar och ruschkanor, de var uppe på stenar och bänkar längre ner i parken med varsin pinne i handen, leken heter "Peter Pan och Kapten Krok". Sedan var det elvakaffe hos farmor Gerd, lite handling på det. Lillprinsen slocknade i bilen och då tog jag mig en stund i lä mot väggen..
Vi har varit på "äventyr" i skogen (tänk vad lite det behövs för att livet ska bli ett äventyr, det räcker med barkbåtar i bäcken, utsikten på berget och en promenad över stock och sten i skogen). Efter det fick även jag mig en fajt av Kapten Krok, svårt att gå in när vädret är så härligt. Avslutningen på efetrmiddagen blev besök av morbror som bjöds på mat och chokladpudding med strösselbuffe!
Dagar som dessa vill jag ha många av!


Dessa små solar hittade vi i diket idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar