Lite om livet på landet hos oss

måndag 20 februari 2012

Stor byggarkväll..

 Här hemma byggs det för fullt, BILBANA! Jo det blir väl bra och alla tre pojkarna är lyckliga. Morbror blev nog väldigt glad när Lillprinsen ringde honom och bad om att få låna bilbanan som morfar berättat om. Oo vips, så är den här. Vi har ju "som tur är" ett ledigt rum just nu. Mina föräldrar flyttade våra matrumsmöbler (ärvda från mors farmor o farfar som vi inte längre nyttjar) och eftersom jag fortfarande letar linneskåp, så är rummet relativt tomt just nu. Det passade ju byggarligar perfekt. Antar att jag blir nerröstad om jag hittar ett skåp snart och de får flytta den. Men låter deras lycka vara för nu. Det är imponerande att E får ha en bil och köra med, annars minns jag när vi var små och lätt blev bortflyttade för att pappa och farbror skulle köra.
Lillprinsen är lite piggare men inte dagispigg än, idag har han gosat med moster o mormor. Bra barnvakter tycker jag, min stryktvätt var borta när jag kom hem och en ny maskin var körd.. tack tack!
Tvättstugan börjar ta sig så det är ju lite mer lättjobbat. (Innan fick vi gå utevägen runt huset och ner i stenkällaren men finns nu på markplan och inomhus)

1 kommentar:

  1. Hej du! Nu har jag tappat bort ditt mobilnr så jag kan inte ringa... men Matilda ska ha kalas på söndag och vill gärna att Emil kommer, om ni kan så klart. 13.30-15.00 är det. Hoppas att det passar! Hoppas också att ni frisknar till allihopa!
    kram från oss

    SvaraRadera