Lite om livet på landet hos oss

onsdag 22 februari 2012

Spröda små skott.. de har vaknat

De var inte svåra att väcka i år, de längatr väl som jag efter sol och lite värme. (Vi bokade våra biljetter i veckan, så sol och värme blir det!!! ) Sekatören åkte fram i morse så nu är de klippta, regält. Jag har för mig att det brukar gå bra om jag klipper dem riktigt mycket. Nu ser de inte mycket ut för världen så jag fuskar lite med en ny stjärna till samlingen.





Idag är jag hemma med Lillprinsen, vi har 11-fikat uppe i flisby och nu är det pussel på schemat. Passar på att köra ett par omgångar tvätt med, lakan och plädar (tråkigheter som bara blir kvar i botten på korgen jämt men nu ska det bort) tack för vanish bland allt vitt i småbarns/husdjurshemmet.
Ikväll blir det lite pyssel, för min del. Vi ska ha "syträff/pysselkväll" i samlingslokalen i samhället. Lite goa glada mammor (i flera generationer), lite fika och så något att tråckla med. Jag tänkte ge mig på att brodera lite på babylakanen jag sytt. (Tur att farmor kommer hon är en klippa på allt vad som heter handarbete, det kan nog behövas) Riktigt trevligt ska det bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar