Lite om livet på landet hos oss

onsdag 15 februari 2012

Kökssoffan

Har missat att visa resultatet på vår fina soffa, den är ju klädd och klar.
Sitsen var inte helt oky när vi tog hem soffan, det är väl bara att skruva ihop det lite, (det var min syn på det hela) Ms syn på det var kanske lite mer vinklad åt andra hållet. Sitsen var i fyra lösa plankor och "tvärsöverbrädorna" var inte rätt till antal. Efter ett tags fixande o trixande ( jag stod otåligt jämte och Lillprinsen lekte racerbana över brädorna, då bad M oss försiktigt att lämna rummet. (ooh vad kul det är att göra saker tillsammans) Efter en stund var det vadd på plats och sedan fick vi även dit tyget. Som tur var så tapetserade vi samtidigt så tapetserarbordet funkade utmärkt till arbetsbord, E kunde då samtidigt leka koja under, alla nöjda!
Tyget är blått och med mönster av "madrasstyg" från förr (fastnade för det långt innan det var klart att jag fick soffan och köpte ett par meter på jobbet) Jag vill inte släppa det rosa i rummet och hur får man ihop det? Kuddar så klart! Två kuddar låg och väntade, galma linneörngott från farmors linneskåp, men det rosa o blå..
Ibland ska man ha riktig tur, två rutiga örngott som hamnat på rea på jobbet, rosa, vitt och liten tunn blå rand, Bingo!





I korgmöblerna knöt jag på mina överdrag i rosa-vitt. Fyndade en liten trasmatta hemma hos mor o far i dessa färger med så det känns väldigt bra..


1 kommentar:

  1. Jag tror jag åt en halv kastrull spenat själv, mums filli babba!! Sluta pimpa hemma, spar dig! ;-)

    SvaraRadera