Lite om livet på landet hos oss

tisdag 14 februari 2012

Energin tillbaka!

Nu är jag "sugen" på att skriva igen, ibland behövs det en paus. Riktiga "fullt upp veckor" har passerat och mycket hinner hända, både mig själv  och familj och vänner och då känner man sig lite knapp i att räcka till. Nu är energin tillbaka och det känns roligt med våren inpå tröskeln (ja jag vet att det är full snäkaos ute men igår var det takdropp och solsken, och det gäller att fokusera på det positiva).
Hela långa helgen har jag tillbringat i härliga Halmstad, Bröllop stod på schemat. Från start var jag o mannen värdpar, jag var lite "dekoratör" och allmänt ansvarig för "piff o puff" som de kallar det. Sedan kom fler utmaningar och jag klev in i ytterligar en roll, som Toastmadame. Detta var nytt för mig men med Kära Josephine vid min sida så rodde vi det i land, brudparet var nöjda och glada (glatt var det hela middagen med så tror att alla uppskattade det). Sedan var det städ efter det och allt som var med ner ( vi kände oss lite som i familjen annorlunda när vi begav oss i en riktigt proppfull bil) skulle med hem.



Bruden (Anna) och jag knöt o knöt o knöt, många stolar men ack så fint!


Anna hade gjort egen tryffel i små celofanpåsar, som middagsgåva

Dessa kronar hade en kär vän till brudparet lånat ut, jag hade gärna fått med mig dem hem.

Ett helt fantastiskt bröllop!

Minns efter vårt eget bröllop att man dagarna efter nästan kände sig lite tom, allt fixande och alla komihåg och måsten som var innan den stora dagen, är nu klara. Vad ska man nu hitta på då.. men jag är inte orolig.. Köpte en liten påse på jobbet idag, fågelbo, lite söt fågel lite blommor så det kommer finnas saker att göra..

Kul att va tillbaka, hoppas ni är med:) Som ni ser på bilden är det lite senare på kvällen, då både skor och strumpbyxor har hamnat i handväskan, men så roligt det är att dansa.. med eller utan skor!

2 kommentarer:

  1. Kul att du är tillbaka. Har saknat dig.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Det är bra att du har vanan inne nu med "piff & puff"!! ;-)Toppsnäcka där!

    SvaraRadera