Lite om livet på landet hos oss

söndag 19 februari 2012

Snyggt o nytt i hallen..

OOOhh så bra det blir! Tack söta snälla lillebror! För lite sedan när jag var hemma och sjuk satt jag och försökte hitta ljus och inspiration i en bok (romantiska hem och inspiration i vitt) och på en sida såg jag detta. (typ detta)
En slags sittyta-förvaring-korggömma, frågade lillebror och visst ett par mått och så fixade han det. Lite finjustering med korgar och ett litet draperi tänkte jag sy till framkanten, massa skor är ju just vad jag vill "trolla bort". Idag tog jag ner drapriet (det randiga) och sytte om det så längden passade bättre. Städat i hallen har det ju blivit med iochmed omflyttning, win-win!
Motsvarande sida är fortfarande väntande på en ny hatthylla, detta tror jag att M fixar annars får jag nog fjäska regält för lillebror. Förvaring och ordning måste fixas men det tar ett par rundor i möblering innan man ser hur dt ska va.
När jag ändå hade symaskinen framme så fortsatte jag med lite pyssel (tyvärr pajjade jag två symaskinsnålar så måste köpa nya) jag ska sy lite babylakan. Eftersom vi inte vet vad det blir (hos kusinen i målen) så måste jag sy båda uppsättningarna. Mamman är ju som jag att det får int vara bara ett mösntrat sött tyg utan helst lite mer. I lilla plåtskrinet fanns små fina spetsar i både rosa o blått och
så lite rutor på det, kommer bli supersött!

Febern är nu ikväll tillbaka hos lillprinsen och ögonen är riktigt trötta. Fick en liten lekstund med kompisen Melvin på dagen men förutom det blir det int många knop, så cars har rullat ett antal varv här hemma idag.
M är inte katig heller men har satt lite list i tvättstugan, mest dammat ner i mitt tycke. För de få bitarna som kom upp blev det mer slipdamm och sågspån än vad det gav "klar-känsla" fast vem vet det kanske kommer en bit till imorgon, så till nästa helg kanske..
En kvällssväng till målen.. ibland behöver man se med andras ögon.. -varför står dn här? -Ska det verkligen vara spegel här? Tror det blir bra bara skafferiet fylls igen..
Nu väntar en ny vecka och vi hoppas på att sjukdom och snor försvinner i början av den så vi hinner med lite kuligheter med..

1 kommentar:

  1. Tack för lånet av dina "ögon"!! Och mysig kvällstur med semla på toppen!
    Babylakan blir så väldigt fina & söta som bara DU kan göra dom! ♥
    Hörs snart. Kramkram

    SvaraRadera