Lite om livet på landet hos oss

lördag 18 februari 2012

Läkande - enligt Feng Shui

Ja det får vi verkligen hoppas! Var på en förläsning i höstas om feng shui och dess roll i heminredning, mycket intressant och man fick ett par aha-upplevelser. Det berättades om färgen rosa, (en favorit hos mig) att den har en läkande effekt. Det kör vi hårt på här hemma nu. Det behövde inte vara en rosa tapet kunde räcka med små detaljer i rosa, minst en i varje rum.  Och att komma upp i minst en här hemma, är inget svårt.



 


















Ibland får man unna sig lite fina snittblommor, just i rosa. M o E har dunderförskylningar med feber, snuva och hosta.. tur att de båda gillar "cars".
Själv haltar jag mig fram genom lördagkvällen. Blir tokig på detta, har problem med ischias (kan inte stava) och vissa dagar är bar andra sämre. Var hos en naprapat i veckan och det har inte blivit bättre direkt, så hoppas nu på rosa effekt! Det är bättre på dagen så hoppas det även är så imorgon, då ska jag väcka mina pelargoner.. tänk det är redan dags. Hoppas på en trevlig helg för er alla!

1 kommentar:

  1. Halta Lotta! Nu har jag lagt ut lite krokar här & där om ett nytt skåp, skänk el. vitrin, helst i vitt, till oss!
    Hörs snart. Kramkram

    SvaraRadera