Lite om livet på landet hos oss

måndag 28 november 2011

Adventshelg

Så var första ljuset tänt.
Mysigt, go vänner här hemma i helgen och mängder med tända ljus. Gårdagen bjöd på riktigt busväder men det var nästan än mysigare att sitta på insidan då i ljusens sken. Vi hade planer på skogsrunda och lite graninförskaffning men gav upp den tanken. Tur för Anna att min M är så söt så han tog på sig och fick hem rikligt med gran åt henne. Julskyltningen är även den förbi, kortfattat var det inte som julskyltning brukar i det vädret som var men skumtomtar åt vi, precis som vanligt.
Idag fyller mannen år och vi har fikat lite gott till kvällen, födelsedagar blir inte detsamma som vuxen när man jobbar (tyvärr jobbade han 07-18 och jag till 18 så det förkortade det hela ännu mer) men fin blommor och gott fika och lite egengjort från lillprinsen så födelsedag är det ändå.

Försöker komma på lite enkla sätt att jobba med datorn och kort (jag är verkligen inte vidare haj på detta) hittade faktiskt lite roliga saker efter flera timmars pusslande. Är det någon som har tips hur jag gör egna collage eller "bildgrupper" är jag väldigt tacksam för tips..
Pysslandet med korten blev..

Adventsmys i matrummet.
Den lilla lådan fick jag av Mia vännen
Tycker att hyazinterna är finast
innan de blommar.












Mossa på ett zinkfat, med lite konstsnö och
pärlor.. enkelt men fint.











Kunde inte låta bli vimplaran, från nyblom o kollen. Sydde i rutigt o randigt till
prinsens rum men brodera bokstäver är överkurs, och vi hade ju färdiga på jobbet.

Som synes på bilden är inte smygarna i fönstren satta, det blir till att vänta med gardiner tills det är klart. ( för husfriden om inte annat, vet att det inte blir gjort snabbare för att jag gör "steget efter" först)

Ha en fortsatt trevlig vecka.. nu ska jag slå in massa små paket till adventskalendern, 24 är många.

2 kommentarer:

  1. distanskurs som på heltid tar 5 veckor men som du kan göra på ett år (typ en timme här och en där) http://hj.se/hlk/utbildning/kurser.html?courseCode=LDBA17&semester=20121

    SvaraRadera