Lite om livet på landet hos oss

fredag 25 november 2011

julskyltning vid advent

Så är det då advent. Julskyltning stundar i staden och jag jobbar hela helgen. Riktigt trevligt att jobba i dessa tider, alla är glada och lite förväntasfulla, det är ju roligt med jul! Visst vill jag vara hemma och pyssla, fixa, baka och busa men när man väl är på jobbet är det kul... mitt i julstimmet. Har i veckan skyltat färdigt fönstren, det är ju en hel del.. vissa fönster känns extra  kul och blir ju lite extra fina i mitt tycke. Som detta tex.. en härlig vinter o jul i vitt. Imorgon får vi besök från kusten och det ska bli super! Har köpt lite god mat, dryck och glögg sen löser sig nog resten självt. Hoppas på att se föräldrarna lite i helgen med, de har varit på en välbehövlig semester i värmen så vi har hunnit sakna dem i veckan. Som lite överraskning har vi alla "barnen" gjort klart deras kök (som påbörjades i somras) vi hoppas de blir nöjda. Jag bidrar inte jättemycket i snickrande eller kaklande men när det var sydags och lite blommor och fix, fick även jag vara med. (Någon ska ju leka med barnen under tiden med) Nu hoppas jag bara på lite snö med så kan man riktigt njuta av början av december.
Ha en riktigt trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar