Lite om livet på landet hos oss

tisdag 22 november 2011

Rosa, blommigt eller randigt?

Så var det dags att välja tapeter, igen!
(Ett riktigt Ilandsproblem, då det är till vår tvättstuga) Jag trodde detta skulle väljas på en lunchrast men icke. Har lånat hem i två omgångar, tittat och tittat men kan inte ta ett beslut. Golvet i tvättstugan är stora grå klinkerplattor (ser ut som gårdssten) och taket är vitt, lite vit pärlspont ska sitta över bänken och i garderobsdelen. Tänkte att jag kunde välja lite tjejjigt och roligt, kanske en tapet som man blir glad av. Många tapeter som ögat fastnar för kanske man inte skulle "orka med" i tvrummet eller matrummet men kan funka i tvättstugan..
Ska jag då välja en vacker, färgglad och mönstrad?

Detta somni känner igen, är från PiP collection



Eller ska jag välja mer lugnt och klassiskt?

sandbergs "elsa"


ja, den som har något att invända..är riktigt välkommen att kommentera!

4 kommentarer:

  1. Min favvis är "ettan" och "tvåan" från PiP! Super härliga! och som du säger de kan ju bli för mycket i ytor där man ständigt vistas en längre tid under dygnet. Piff behöver ju en tvättstuga också!
    Kramen

    SvaraRadera
  2. Den femte bilden. Tänk va fint o somrigt det blir bland all tvätt. Det är väl groventre´också. Så jag kan tänka mig en stol o fina kuddar också. Där du sätter dig när du har varit ute i ditt trädgårdsland o hämtat grönsakerna, för att ta av dig trädgårdsstövlar.

    SvaraRadera
  3. tack för era tankar.. bär med mig dem nästa gång jag åker in och ska välja..

    SvaraRadera
  4. Nu har du säkert redan valt men jag gillade den sista... Men den kanske påminner om den ni har i matrummet fast i andra färger bara, o de e ju kanske inte jättekul... Lycka till med valet iaf! =)

    SvaraRadera