Lite om livet på landet hos oss

söndag 9 oktober 2011

Inflyttning i köket!!!!

Oj, det var ett tag sedan men en hel vecka hemma med liten kille och öroninflamation bjuder inte på så mycket "egentid" mest film, sagor, lego och alvedon. Tur är att han piggat på sig och i helgen har vi fått vår egen lille buse tillbaka.

Så det var dags för Premiär  av matlagning i vårt nya fina kök.
Hela helgen har jag småplockat lite med alla byttor, fat och burkar men i eftermiddag blev det riktigt fart på det. Sällskap och hjälp av en kär vän så gick det undan. Man blir lite virrig och försiktig helt plöttsligt, efter att ha väntat på detta så läng så är man nu oviss om var man vill ha alla saker (och om man vill ha alla saker) fast det är ju inte värre än att man får flytta runt det lite under tidens gång.
Så mycket lådor och skåp där allt kan få plats det känns super.
Mor, lillprinsen och jag tog oss en helsväng i storstaden igår och handlade lite bra-att-ha-saker.. kryddställ, lådplast, nya glas, en pall (så jag räcker till översta hyllplanet som går upp till 2.70) lite smart förvaringshjälp helt enkelt.
Bjuder på lite bilder..
Lådor i köksön, fylls med tallrikar och mina favoritfat. (Så de alltid finns lättillgängliga)
Kranen på plats och lite belysning på det..
Blandat i köket med snickarbyggda skåp och Ugnen "Dåtid" (you know who)
En ny kökshandduk (green gate) var ju tillåtet att köpa med sig hem från jobbet med, det hör väl till:)
Än är det kartonger kvar att packa upp men "matrummet" i tillbygget är ju inte klart och någon sorts förvaring är ju tanken dit ut med så vissa får stå. Försöker att hitta plats i skåp och lådor till det mesta till att börja med innan jag belamrar bänkarna. I det gamla köket blev det gärna mycket "gillasaker" överallt för att gömma köket men nu gillar jag ju köket så mycket. (Känner jag mig själv rätt så kommer det stå ganska mycket inom kort på bänkarna här med)

Bjöd målen o molle på gratäng och fyllda kycklingfiler, i nya fina ljusrosa ugnsformar.
(hoppsan, ett förkläde var det med i påsen, vi säger inget till mannen)
Önskar er en riktigt trevlig söndagkväll!!

3 kommentarer:

  1. hej superfint erat kök har blivit.
    Kram Lina

    SvaraRadera
  2. Wow vilket kök och kaklet ja vad bra det blev! Då kommer vi på fika snart jag och Malin!
    Det var poetiskt skrivet:) Ja jag tror vi blir nöjda med de tapeterna, de ska ju bara va små fondväggar så de gör sig nog sådär lagom...
    Yes säger jag bara till IKEA glasen! De är ju så snygga!
    Kramar syns snart!

    SvaraRadera
  3. Är ni nöjda med ugnen? Har den en fläkt som står och går efter att man har stängt av värmen? Råkade ut för det med en annan ikea ugn och vill inte råka ut för det igen... Men funderar på att köpa en dåtid

    SvaraRadera