Lite om livet på landet hos oss

söndag 30 oktober 2011

från ljushet till klarhet

Vet inte ens om ordspråket går så men just nu hos mig gör det det. Såg tidigt i höstas fina lampor på mio som jag ville ha över matbordet i det nya rummet,, kom på häromdagen att det var kanske dags att "hämta hem dem". Jodå mycket riktigt, bara två kvar på lagret ( lampa i glas i serien "retro") men på väg till lagret såg jag något i ögonvrån, en annan lampa.
Blev genast nyfiken på den med, fanns i krom och i vitt. Blev en lite besvärlig kund med svårt att välja när det helt plöttsligt fanns ett val, så jag gjorde som många andra kunder och lånade med mig dem hem. Innerst inne diggade jag den vita men krom var lättare att få ner och den i glas var ju första valet. När jag senare på kvällen visade M och vi skulle välja (hade jag redan bestämt mig för de vita) han undrade efter min redovisning och produktredovisning varför det fanns två alternativ med hem som inte skulle väljas ändå, ja det kan man fråga sig men nu är de hemma (de var de sista två i butiken som en snäll kille snabbt monterade ner åt mig)

Fick ju en timme till godo idag, (som många fler med mig) oj vad vi hann mycket då.. Bakade med lillprinsen på morgonen, chokladmuffins i formar med snögubbar på. (en liten kompromiss då han tyckte vi skulle baka pepparkakor så blev det lite snögubbar iallafall) En liten sväng i skogen, tvättat och städat bilen promenad, middag hos mor o far och så lite sytt som avslutning på kvällen.. (tack vänner för hjälpen) En riktigt utmaning att nåla och klippa på golvet samtidigt som det finns 2 små barn och 3 hundar i närheten som vill vara med, men två fina plädar blev resultatet. Det hela började med att jag har tvättat sofföverdragen i helgen och alla plädar och kuddfodral åkte i tvätten med, kanske då skulle passa på att byta lite. Hittade fram lite nya kuddfodral men inga quiltar som passade till, hittade dock tyger som var köpta som "bra att ha" så de blev plädar. När jag nu kommer hem och ska plocka tillrätta i sofforna kommer jag ju på att det fortfarande var quiltar som jag saknade, tur att jobbet finns. Hittade mina julfodral och filtar i gömmerna med.. höll lite i dem men de får vänta lite till.
Julen har börjat komma på jobbet och det finns verkligen ett par gobitar. Vi har rätt mycket från fantastiska Nyblom och Kollen och det gillar jag skarpt. Klassik jul när den är som bäst. I deras lilla broshyr finns ett uppslag som går helt i grå-vit skala, fantastiskt.. men för mig är julen röd och vit.

från Nyblom och Kollen
små söta "god jul band" till handdukar, servetter, osten eller ljusen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar