Lite om livet på landet hos oss

lördag 29 oktober 2011

Novembertecken

Blommor som under hela året ser ut som "skrutt" slår nu ut i full blom. Ganska häftigt hur vackert det kan bli.. Har ett par vita och nytt för i höst blev en rosa skönhet med..
Novemberkaktus
Idag sträckte knopparna på sig lite extra då höstsolen lyste på dem, fantastikt väder frampå eftermiddagen.. det blev ett par vändor till skogskanten idag. Stickad mössa, raggsockor och seckatören, sånt ger energi.


Efter en mycket trevlig after work igår med härliga tjejjer så var det skönt med skogsutflykt idag. Lillprinsen och jag tog skottkärran bortåt och gick på granrisjakt. (Tänk att man kan få tillochmed granris att bli spännande) Vi var noga med att inte trampa på rådjuren och flera gånger försäkra oss om att björn inte är ett vanligt djur i småland. Lite scoutlära med om hur man lägger ut "komihåg" i skogen så man hittar hem igen, nöjd med den förmiddagen! Ett par smågranar och ett jättelass med ris kom med hem. Har ju samlat på trädgården ett knippe rosor nu och de vill ju ha ett varmt täcke över vintern. Det projektet var inte lika intressant så E ville leka med en kompis istället. Det var första gången denna procedur hände (mammor ringer och kollar intresse, mamma kör och lämnar och hämtar ett par timmar senare) vad stor han är helt plöttsligt.. det gick ju galant med så det hoppas vi att det ska bli fler gånger. (jo jag vet att fler gånger blir det- vet vilken "taxirörelse" mina föräldrar agerat under alla år) Under tiden blev jag klar med granriset och hann börja på en krans till dörren.. det projektet finns kvar till mig imorgon med, har tråkiga problem med mina händer och leder så för mycket fixande funkar inte. (ev finns det möjlighet att jag kan få träffa en läkare nästa vecka(då "min doktor" har semester) så kanske en annan annars får jag lov att vänta med sjukdom tills semestern är över,, skönt att veta)
Det känns alltid lite som söndag när jag är ledig en lördag så imorgon tar jag söndag igen..




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar