Lite om livet på landet hos oss

onsdag 19 oktober 2011

En dag i tysthet

Vaknar och kan inte prata, får inte fram ett ljud knappt. Ni som känner mig vet ju att det inte är min grej men har idag testat på en dag i tysthet. Lillkillen och jag hade förmiddagen tillsammans hemma och det gällde ju att hitta på något att sysselsätta sig med då böcker och pyssel inte var lämpligt, vi gav oss ut i gummistövlar och ruskade ner de sista äpplerna i trädgården och gjorde en smarrig paj. Söt han är, allt ska provsmakas och testas. Man lär sig hela livet kan man säga, så nu vet han att smuldeg inte är riktigt lika gott innan det gräddats, inte råa havregryn heller då..
Sen har vi ju alla dessa frågor om var allt kommer ifrån, mjöl, socker, smör ja det mesta.. jag försöker vara tålmodig och berätta så gott jag kan, bara att fylla de där tankarna med allt kul som finns att lära sig.
Fick användning av mitt senaste inköp med, mitt i baket.. en söt liten timer som sitter på kylen. Lite retro i stilen men gillar den mycket. Finns i rosa och ljusblått men tog ett säkert kort och valde, vit.



Med hem i kassen blev det en rolig skylt med, kunde inte låta bli...


Ibland känns det som "week" kunde bytas mot "month" men den är klockren!

Sedan var det dags för killen att gå till dagis, då blev det tyst. Jag var tyst i 4timmar, pratade inte ens med hunden. Försökte ropa in henne när hon var ute men fick ge upp, hon kom själv till slut. Varvade honungsvatten med att plocka lite.. skön känsla att plocka och sortera i tystnad och lugn.
En tripp in till jobbet framåt eftermiddagen de bara skakar på huvudet åt mitt pipande, hoppas det händer mirakel under natten så jag kan in till torsdagskunderna, torsdagar är speciella.

Det lugn jag känner hemma nu, hoppas det håller i sig. Försökte tala om för båda grabbarna att nu är det ordning och så skall det förbli. (Hoppas det håller över helgen iallafall)

1 kommentar:

  1. Då skulle ju vi kunna pipa ikapp! E inne på tredje dagen nu... å Lycka Till imon!!
    KRAM

    SvaraRadera