Lite om livet på landet hos oss

lördag 11 december 2010

Lördagsgodis

 
eget val av födelsepresent
 Mmm ibland kan det vara det bästa som finns, lördagsgodis. Idag har vi en stillsam och mysig lördagskväll i huset, och då passar det ju ypperligt med godis.
Igår var jag och mannen på julbord i Sommen, Lugnalandet närmare bestämt.
Kan jag rekomendera, fantastik mat.
 Mina favoriter är helt klart på det "kalla bordet" och det hade de verkligen lyckats med.
Sill i alla de smaker och 8 sorters lax, silltårta och skagentzatziki, mmm helt enkelt.
Det var i sällskap av mannens arbetskamrater med respektive, 23 nya ansikten och kvällen blev mycket trevlig.

Hela familjen tog sig en sovmorgon idag, bara jag som skulle iväg till jobbet så ingen stress här inte. Jag fyllde ju år i veckan och passade idag på att duka med en av presenterna, gillar dem stort. 

Full fart var det på jobbet, inte riktigt hela vägen fram till 16.00 men många julklappar blev det, det är så roligt... som att stå mitt i tomteverkstan.
 Mannen begav sig på hockey med far min i eftermiddags och Prinsen och jag fck alla leksaker för oss själva. (det ä ju ett sätt att se på det)


Imorgon hoppas vi på lite fler minusgrader för att slippa det blöta, kanske man kan ta kälken och en fikakorg med sig mot skogen då.
Julmys utlovas i "grannbyn" också frampå eftermiddagen, sånt är ju alltid trevligt.


Nu är det dags att inta soffan och mitt lördagsgodis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar