Lite om livet på landet hos oss

söndag 12 december 2010

Decembersol..

Vilket fantastiskt väder! Snön gnistrade och helt enkelt badade i sol idag, sånt kan man bli lite lycklig av. Jag tog med mig hunden ut i skogen och pulsade, fick tom  med mig lite nytt ris hem.

Snottra i det sagolika landskapet..

Tyckte det var nyss jag la ut granriset vid spiset men när jag tig i det idag insåg jag att det var ett par dagar sen. "Oj mamma, det går sönder i massa bitar" sa emil innan han körde mcqueen igenom det. Men inte gjorde det något, familjen fick fart idag, det har dammats och putsats och rensats och diskats, julstädet var över. Har inte kommit ur pyjamasen idag, bytte till en ny efter duschen men annars flanell hela dagen.
Det är ju lite kul att ha riktiga "röjdagar" ibland när man lyfter på allt och tittar i alla påsar och lådor, man hittar saker man glömt bort. Vårt hus har extremt lite förvaringsutrymme, eller egentligen inget men men iallafall så har vi byggt lite temporärt i det lilla gästrummet och där samlas allt och lite till.. Hittade idag en söt liten nalle (som varit på lagervila kan vi kalla det) som absolut kvalar in till jul och fick komma fram idag


Julstädning i all ära, det är väl alltid ett stort projekt och kan inte direkt säga att det blir mindre med en liten kille som gärna hjälper till. Han var flitig med damtrasa och mopp men rätt som så tycktes han glömma att det var plocka UNDAN vi höll på med. När jag tyckte vi var färdiga på en yta och vände mig om så var det bara börja om på förra igen, särskillt när det var Emils eget rum vi var på.

Men till slut lyckades vi.. nu är det jullakan i sängen och strumpan hänger och väntar på tomten

3 kommentarer:

  1. Äntligen!! =)Tänk va du fixar för min skull! <3
    Fy fasen va skönt me pyjamasdag! Vill jag oxå ha men de e fasen inte lika lätt när man bor i stan. Hoppas ni fick färdigstädat o du är varmt välkommen att fortsätta här... ;-)
    Klart vi ska ses innan jul vännen min! Med MASSA fika för fettet gör vi oss av med nästa år! =)
    Puss o kram!

    SvaraRadera
  2. PS: underbar bild på snottra!

    SvaraRadera
  3. OJ oj oj detta trodde jag aldrig om dig Jennie. Värsta hackern!!!!
    Kul att du fixat det och hur snyggt som helst är det oxå!
    Kram från Stubbarpsvägen!

    SvaraRadera