Lite om livet på landet hos oss

söndag 26 december 2010

Härlig dag i snön


 Så bra man kan må ibland, lycklig och i full ro liksom. Idag har vi haft en härlig dag. Vi började med brunch med familj och vänner, (dock mycket gdis kvar men det tar jag med till jobbet så löser det sig) lite fler klappar att öppna. Lillkillen fick en egen cdspelare, fattar inte hur någon så liten kan vara så smart.. mer än mamma känns det som ibland:) Vi tog oss en välbehövlig middagslur och laddade batterierna ordentligt, sen bar det iväg till pulkabacken. Tänk man behöver inte gå långt för att det ska bli en "utflykt", 500m till "dagisbacken", en fikakorg, pulkan och sällskap av mormor så var lyckan total. Det är ju faktiskt riktigt kul med pulka.. Sen var det lite varm choklad på fårskinnsfällen och Tack säger vi till pågen för de goda saffransbullarna de bjöd på.

 Imorgon är det tillbaks till jobbet, inte ofta man har 3 lediga dagar så det har varit riktigt skönt. Vi ska nog nyårsduka lite kan jag tänka mig. Tomtarna har vi sett LÄNGE där och vi längtar allihop efter vårens pasteller tror jag.
Men här hemma får allt julen vara kvar hos oss ett tag till, vissa blommor har inte ens slått ut. Men det är ju tur de blommor i olika tider så man har lite knopp på fönsterbrädan med att följa.






Kort jobbvecka blir det med, planerna är en långhelg i halmstad sedan. Det ser vi fram emot hela familjen, alltid så roligt och mysigt hos Anna o Patrik. Vi håller tummarna för friska barn dock, det brukar vi ha lite oflyt med annars.

3 kommentarer:

  1. Fy va du är jobbigt hurtig! =) O du ska inte allt så allvarligt som jag skriver. Jag har full förståelse för att ni har fler vänner =). Men att få retas lite är ju halva nöjet =).
    Får se när vi har tid över att ses. Tova har fått nya bokmärken i julklapp o vill hemskt gärna byta några med dig... Hennes minne är det inget fel på... =)
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Hej Jennie, kul att du har startat en blogg, jag har länkat till dig!

    Ha en god fortsättning och jag håller tummarna för att alla får förbli friska. Matilda hade en släng av magsjuka igår men det verkar inte vara något vi andra får så nu hoppas vi att vi är friska igen. Riktigt kallt idag och värre ska det bli - brrr!

    kram Kristin (längtar efter att få se fler bilder inifrån huset...)

    SvaraRadera
  3. Tack, det är ju en start iallafall. Jag försöker lära mig lite hela tiden. Hoppas hon mår bättre, den sjukan kan man gärna missa.

    SvaraRadera