Lite om livet på landet hos oss

måndag 20 december 2010

Änglar

Hemmasydd ängel som landat i fönstret uppe i trappen
Runt om i huset och trädgården finns de, små eller lite större änglar. De inger lite lugn och känns bra att ha dem ikring sig. Varje år när jag fyller brukar en "syster" till mig ha hittat någon ny ängel till mig, det är alltid kul. I år var de av den mindre storleken men ack så söta.

Vilar på hyllplanet i det öppna köksskåpet- från "syster"







Kanske ska visa lite av resultatet av mannens julgransskörd igår, det blev en mysig julentre här hemma.
Det snöade lite på dem också

men söta är de..
Annars idag har det varit full fart på jobbet, nu vet alla om att det är julafton om 3 dagar, har undrat innan. Julfest för lillkillen imorgon och på onsdag morgon vankas julfrukost på loftet.
 Ikväll myser vi med Ernst på 4:n, han har sina ideer men ibland fastnar jag för något av hans påhitt. -Håll i hatten.. nu ska det piffas toa, ja .. vad säger man..

3 kommentarer:

  1. Julfrukost på loftet? Jag behöver nog en förklaring...

    SvaraRadera
  2. Hejsan Jennie.
    Vilken fin blogg du har!
    Din inredning går helt i min smak. Så här kommer jag absolut kika in lite då och då för tips och ideer :o)
    God jul!

    SvaraRadera
  3. tack! du är så välkommen..

    SvaraRadera