Lite om livet på landet hos oss

lördag 25 december 2010

God Jul

Så kom julen och själva "aftonen" är förbi. Det är ju firande och ständigt mys i dagarna 4 men just 24 är ju lite extra magiskt.

Granen blev vi faktiskt nöjda med, (trots att vi köpte en) fick i mycket pynt också det gillar jag. Pricken över i t var snön, köpte konstsnö och kastade på grenarna. (jättefint tills någon rör den, då snöar det inne)


Till jul dukar jag med servis som var Ms mormors


Det är ju tur att nätterna är långa i december.. revbenen var inte färdiga förrän 23.00 tror jag och sen var det lite mer dukning kvar.. men det blev julafton och färdig blev jag med mitt bestyr.
Sista innan läggdags var allt tallris som låg och droppade innanför dörren, (tack mor) det spreds i huset och doftar ju lite gott.

Det är härligt att ha möjligheten att få fira hemma i år var vi inte så många men fullt ös kan det ju bli ändå.

Tallrikshyllorna har jag fått av kära farmor.
Tallrikarna (SIA) är bröllopspresent från mina arbetskamrater



















 Lillkillen var lite undrade idag när vi inte skulle öppna fler paket men det är nog lite skönt med, äntligen kan vi bara leka med allt som har öppnats.
Snowracer kom tomten med och det var poppis!
Perfekt med pudersnö idag, lite kallt bara. 
Snart bär det av till nästa "kalas" alla kusinerna ska göra farmors hem osäkert..

Imorgon är det brunch här hemma för goda vänner och familj. Hoppas de är riktigt hungriga då och lite gottesugna, för vem ska äta allt godis?.. Det får ju gärna ligga kvar på faten med, det är ju ganska fint att titta på om inte annat..





Ha en riktigt god fortsättning på julhelgen!!

1 kommentar:

  1. Åååå så fint du har de!!!
    Brunch med goda vänner???? O vi är inte bjudna???? ;-)
    Puss o kram vännen!

    SvaraRadera