Lite om livet på landet hos oss

onsdag 4 april 2012

Liten påsk i stugan..

Okey då, lite påsk kan vi väl ha här hemma. Men det tar emot i år, att pynt då vill säga. Först och främst så hittar jag inte lådan med ägg, fjädrar och annat men sedan känner jag inte för det riktigt. Igår fick lillprinsen iallafall sätta lite fjädrar i björkris och ett porslinsägg kom fråm på bordet. (Han har fått pynta desto mer hos mormor)
Som tur var när snön kom i helgen så var granriset kvar i mina land, stackars små blommor annars. Idag sken solen ordentligt och då kikade små små påskliljor fram i riset. Jag knep ett par och satte dem i små äggkoppar. Några små söta hyazinter och andra lökväxter blommar också, när helgens oväder stormat förbi så tror jag att vintern är riktigt slut, och då ryker riset så blommorna kan synas ordentligt.


















Vi har haft en ledig dag idag, lillprinsen och jag. Han vaknade alldeles för tidigt (attans ljus) så halv nio i morse stod första plåten cupcakes i ugnen. Vi har haft cup-cakes-tävling med byns barn o ungdomar ikväll (vilket var mycket uppskattat, det strösslades och smetades frosting så köksgolvet var riktligt "pepprat" efter) Sedan tog vi oss en sväng till kusinerna på våffelkalas, och förståss massa bus.
Tänkte jag skulle ha "städ-race" medan han sov lite middag men då fick jag trevligt besök av frida o freja.. så det belv kaffe, prat och lek istället. ( vilken otur för mig, not) Nu är bara morgondagens jobb sedan blir det påskledigt och äggletning, chokladfrossa, släktkalas och allt annat som hör påsken till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar