Lite om livet på landet hos oss

torsdag 12 april 2012

I want to be there!

Dags för årets trädgårdsmässa i Älvsjö. Spanade på biljetter dit åt mig och en god vän som nyss fyllt år men tågbiljetterna blev för dyra. (Fick för någon dags sedan reda på att min morbror kör till mässan med buss, så det kommer jag boka till nästa år) Hade gärna velat besöka den, inspirationen finns ju i mängd. Läste på texttv att snön kommer igen, hoppas verkligen inte det stämmer nu får det vara nog!
Längtar efetr sol, värme och att få starta upp trädgården ordentligt.
Tittar på björker varje dag ifall de små musöronn sticker fram, då är det rosornas tur att vakna.. men får tålmodigt vänta.
Jag får väl nöja mig med nya nummret av allt om trädgård som kom i brevlådan idag, härlig kvällslektyr.
Det bråkas om tvn här hemma igen.. ( bråka som i diskussion där jag till slut nog vinner på tjurighet) När vi ändrade på sovrummet tog vi ner tvn från väggen där och jag vill inte ha upp den, det får jag som argument nu varje gång vi har olika på vår tv-tablå. Mn jag ger mig inte, det blir ingen tv i sovrummet.

Inspirerar med en söt bild på " Änglapelargon" det kommer jag ha utskik efter i trädgårdsbutiken nästa gång..

bilden är från allt om trädgård

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar